П`ятниця, 29.03.2024, 01:09

Державний навчальний заклад "Березанський професійний аграрний ліцей"

Меню сайту
Категорії розділу
Конкурси і фестивалі [28]
Конкурси і фестивалі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Історія виникнення професії

ВОДІЙ

А чи замислювалися ви, що можна назвати автомобілем? Колісниця – це не автомобіль, так як екіпаж тягне кінь. А якщо коня поставити на шасі і змусити рухатись колеса, то чи буде ця колісниця автомобілем?

Дехто вважає, що це вже автомобіль!

Але ж ми називаємо автомобілем наземний засіб пересування, який не потребує рейок та здатен рухатися без допомоги зовнішньої тяглової сили.

А чи можна назвати автомобілемтакий екіпаж, який рухається за допомогою коліс, має двигун, має привід від двигуна до коліс і змінює напрям руху шляхом маніпуляції з колесами? Тобто, його маршрут визначають не рейки – направляючі, а безпосередньо водій, керуючий колесами – їх поворотом, гальмуванням і т. д.

Якщо так, то автомобілю, як і двигуну, теж близько 2 тисяч років, навіть більше. Наприклад, мускулохід Деметрія Фалернского, датований 308 р. до н. е., мав усе необхідне, щоб визнати його автомобілем, а саме: двигун-людину на ступальному колесі, привід від ступального колеса до задніх колес, а також кероване переднє колесо. Дизайн екіпажу у вигляді равлика цілком відповідав швидкості руху.

Мускулохід Деметрія Фалернского, датований, 308 до н. е. 

Доктор філософії Джовані да Фонтану створив мусколохід, креслення якого зберігся до цих пір. Зовні він нагадує маленький міський автомобіль, такий собі сіті-кар XV століття, оскільки побудований він був в 1420 р.

"Сіті-Кар" Джованні да Фонтан, XV ст.

А ось паралізований годинникар з міста Альтдорфа Стефан Фарфлер в 1680 р. виготовив для себе інвалідну коляску з приводом єдиного колеса від рукояток з зубчастою передачею. 

Перший хендбайк С. Фарфлера, 1680

В наш час "мусколоходи" блискуче представлені велосипедами і веломобілями, причому останнім пророкують велике майбутнє.

Паровий двигун

Якщо ж говорити про автомобілі обов'язково з тепловими двигунами, то першим був автомобіль з паровим двигуном, який з'явився в Китаї в 1668 р. Виготовив його в Пекіні місіонер ордену єзуїтів, бельгієць Фердинанд Вербіст, служив астроном при дворі імператора Кансі.

Фердинанд Вербіст - фламандський місіонер та науковець

На візку перебувала реторта з трубкою, спрямована на турбіну, з'єднану шестернями з ведучими колесами. Машина мала 60 см в довжину. При розведенні вогню під ретортою пар, що виходив із неї, обертав турбіну, і автомобіль рухався, причому міг їздити більше години. Візок був некерованим, ніхто на ньому не їздив, хоча принципово цілком міг бути виготовлений у великих розмірах і перевозити  людей.

Паромобіль Ф. Вербіста. Модель, відтворена в 1775 р. фізиком Бекманом

Паровий реактивний автомобіль Ньютона з'явився набагато пізніше.

А далі сталася цікава історія. Винахідник парового двигуна Дж. Уатт, якому сам Бог, здавалося, велів займатися паровими автомобілями, раптом на старості років став ретроградом і, користуючись своїми патентними правами, почав забороняти будувати паромобілі. Вільям Мердок, один із учнів Уатта, потайки побудував невеликий діючий паромобіль і випробовував цю «машину, що дихає вогнем» ночами (у священика, який випадково зіткнувся на вулиці з паромобілем, стався серцевий нанапад і він помер від страху).

Паромобіль У. Мердока (схема)

У Франції ж, де англійський патент Уатта не мав сили, артилерійський офіцер Н. Кюньо розробив і побудував паровий автомобіль – лафет з двоциліндровою паровою машиною. Це фактично перший повнорозмірний паровий автомобіль масою 4,5 тонни з приводом на переднє кероване колесо, на якому, до речі, і «висів» паровий двигун з котлом.

Паровий автомобіль Куньо (знаходиться в Музеї мистецтв і ремесел в Парижі)

В результаті машина погано слухалась керма і постійно наїжджала своїм небезпечним котлом і кочегаркою на стіни будинків та огорожі. Від французького слова «шофер», що означає «кочегар», і пішла назва професії водія.

Невдачі перших паровиків не зломили ентузіастів, і незабаром з'явилися більш витончені паромобілі, наприклад англійський паромобіль винахідника Р. Треветика, побудований в 1803 р.

Перший паровий автомобіль Р. Треветика

Двигун внутрішнього згоряння

Сучасна ера автомобіля починається з використання на колісному екіпажі двигуна внутрішнього згоряння. Зазвичай вважають, що перший автомобіль з таким двигуном побудував Карл Бенц у 1885 році. Навіть століття автомобіля відзначали у 1985-му! Між тим, ще в 1864 р. австрійський інженер-електротехнік Зігфрід Маркус на 21 рік раніше Бенца створив перший автомобіль з двотактним паливним двигуном з електричним запалюванням!

Перший автомобіль К. Бенца розвивав швидкість 15 км/год

Автомобіль Маркуса, який він побудував у 1874-1878 рр. (це була наступна модель), досі цілий і зберігається у віденському Політехнічному музеї. У 1950 р. 75-річний перший автомобіль вивели на вулиці Відня і урочисто проїхали на ньому, демонструючи пріоритет Австрії.

Перший у світі автомобіль, який працював з двигуном внутрішнього згоряння, побудований З. Маркусом

Сфера застосування Автомобільного транспорту величезна, він використовується для перевезення людей і доставки вантажів, і великими підприємствами, і приватними підприємцями, а логістика – один із китів економіки.

Нині професія водія є однією із найбільш масових,  щорічно тисячі молодих людей поповнюють ряди професіоналів. Ви можете працювати як найманим працівником, так і стати власником приватної фірми із автоперевезень.

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031